Szkoły w kręgach jako forma wspierania rodzin uczniów w środowisku lokalnym
Szkoła w Kręgach jest propozycją działań wspierających o charakterze poza formalnym realizowanych w środowisku rodzinnym i szkolnym, obejmujących uczniów z niepełnosprawnością̨ intelektualną oraz ich rodziny w środowisku lokalnym.
Opiera się na Modelu Kręgów Wsparcia realizowanym w Polsce od 2015 r. oraz kanadyjskim programie „F-Words for Child Development” autorstwa ośrodka badawczo-edukacyjnego CanChild.
Agnieszka Żyta przeprowadziła badania, których celem było poznanie, jak nauczyciele i terapeuci osób z niepełnosprawnością intelektualną oceniają̨ działania Szkoły w Kręgach oraz jakie mają doświadczenia, obawy i sposoby na optymalizację działań związanych z jej rozwojem.
Zapraszamy do zapoznania się z efektem pracy autorki pt. Szkoły w kręgach jako forma wspierania rodzin uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym – refleksje nauczycieli i terapeutów.
Agnieszka Żyta, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie