Zosia to mała drobna blondynka, ma 5 lat i uczestniczy w zajęciach przedszkolnych w OREW w Jabłonce. Dziewczynka stoi podtrzymywana przez osobę dorosłą, lubi spacerować po sali przedszkolnej podtrzymywana przez podnośnik Luna.

Zosia do przemieszczania się korzysta z wózka spacerowego. Wychowuje się w pełnej rodzinie – Mama Justyna od urodzenia Zosi podjęła się opieki nad dzieckiem, Tata Mariusz pracuje zawodowo – codziennie wieczorem jest w domu; siostra Julita chodzi do 3 klasy szkoły podstawowej. Zosia wymaga wsparcia w codziennych czynnościach. Zosia ma orzeczenie o umiarkowanej niepełnosprawności intelektualnej.

Profil Zosi

Do tworzenia Profilu zaproszona została Mama Zosi, wychowawczyni z Ośrodka Pani Asia Spotkanie poprowadziły Kinga Kowalik i Katarzyna Zachwieja. Spotkanie trwało 3 godziny. W czasie rozmowy osoby prowadzące starały się poprowadzić ją w sposób nieformalny. Miało ono charakter wywiadu z rodzicem. Po nim, po utworzeniu profilu i koła relacji w Placówce Mama Zosi dopisała jeszcze to, co zostało pominięte we wcześniejszej rozmowie.

Krąg Wsparcia Zosi

W trakcie spotkania Mama Zosi opowiedziała nam wiele na temat swojego dziecka, ale także całej rodziny. Z pewnością uzupełniło naszą wiedzę odnośnie tego, jak funkcjonuje dziecko w domu – co lubi robić, co go wycisza, kto potrafi sprawić, że Zosia czuje się bezpieczna i z kim rodzice mogą ją zostawić, jeśli mają taką potrzebę. Mama opowiedziała nam o relacji Julity z Zosią, że czasem starsza córka podejmuje się opieki nad Zosią – potrafi ją przebrać i nakarmić. W przypadku ataku padaczki woła mamę i wie, że trzeba kontrolować czas ataku. Ważną informacją była także ta, że do Julity przychodzi koleżanka i razem opiekują się Zosią – „bawią się, że mają córeczkę” – co oznacza, że Julita akceptuje swoją młodszą siostrę. Dodatkowym ważnym aspektem był czas spotkania – nie było to krótkie spotkanie i zaplanowane zostało w taki sposób, żeby czas nas nie ograniczał. Kolejną ważną rzeczą była rozmowa na temat zasobów i tego co dziecko potrafi i odwrócenie uwagi od niepełnosprawności a skierowanie jej na samo dziecko.

#jestemwkregach

#szkolawkregach

image
image
image