W dniu 25 listopada na zaproszenie Fundacji Alpha z Lublina przeprowadziliśmy warsztaty nt. Modelu Kręgów Wsparcia dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną.

Było dużo dyskusji i emocji związanych z planowaniem bezpiecznej przyszłości i tworzeniem kręgów wsparcia. Osobami prowadzącymi była Elżbieta Wojciechowska z PSONI Jarosław i Paweł Jordan z BORISa.

A jak warsztaty odebrali jego uczestnicy? Oto opinia jednej z mam, która brała udział w warsztatach:

Podobało mi się prowadzenie warsztatów, szczególnie to, że nie był to tylko wykład, a wszyscy zostali zaproszeni do współpracy. Poruszone tematy były dla mnie trudne emocjonalnie. Pierwsza część dotycząca kręgów wsparcia była dla mnie łatwa. Podbudowałam się, bo okazało się, że sama sobie ten sposób radzenia w sytuacji życiowej już ułatwiłam. Ułatwiając sobie, pomagam też swoim dzieciom; również mojemu synowi. Druga część dotycząca decyzji ostatecznych była ogromnie trudna. Mój mózg nie przeszedł jeszcze przez tą granicę. Temat ten już pojawiał się w moim życiu, ale nic konkretnego nie zrobiłam. Pokonywanie codzienności nie daje mi możliwości przeskoczenia tej bariery. Tutaj, na warsztatach, zostało to dokładnie pokazane. Przyznam, że byłam przerażona. Nie wiem, jak szybko tą granicę przekroczę. Zaczęłam od małych kroków. Zrobiłam plan, co może pomóc mojej rodzinie w razie mojej niedyspozycji. Wykaz telefonów do przyjaciół już wisi w kuchni i na tablicy dla dzieci. Dodatkowo poprosiłam córkę, aby wpisała sobie niektóre kontakty do swojego telefonu. Kolejny krok to mapa, do kogo dzwonić, gdy trzeba zrobić zakupy, naprawić kran czy komputer. Później wypiszę leki syna i przykleję wykaz na apteczkę. W następnej kolejności porządek w dokumentach: każda teczka opisana. To owoce minionych dni. 

Organizator warsztatów Fundacja Alpha Lublin  współpraca BORIS

#jestemwkregach   #szkolawkregach

 

***
Realizację działań wspiera Fundacja Valores https://www.valores.pl/
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image